Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe są i będą kluczowym elementem kształcenia w Akademii Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile, stanowią integralną część planu studiów i dotyczą zarówno studentów studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Praktyki zawodowe są jednym z warunków koniecznych do uzyskania dyplomu, a liczba godzin przeznaczona na ich realizację uwidoczniona jest w indeksie/suplemencie odnoszącym się do dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich.
Praktyka zawodowa na jednolitych studiach magisterskich o profilu praktycznym na kierunku Fizjoterapia obejmuje łącznie 1560 godzin zajęć i 58 punktów ECTS. Celem praktyk zawodowych jest zdobywanie doświadczenia w zawodzie, czyli wiedzy i umiejętności z tzw. pierwszej ręki jak prawidłowo diagnozować i wykonywać zabiegi fizjoterapeutyczne. Ponadto zdobywanie kompetencji zawodowych w dziedzinie fizjoterapii. Celem praktyk jest również rozwijanie, ocenianie i praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności, które student zdobywa w toku studiów. Studenci w trakcie odbywania praktyk zawodowych stają się członkami zespołu terapeutycznego w różnych sytuacjach zawodowych, mogą próbować podejmować pierwsze samodzielne decyzje terapeutyczne pod opieką fizjoterapeuty. Ponadto posiadają możliwość obserwacji, nawiązywania właściwych relacji z pacjentem i jego rodziną, kształtowania własnego kierunku rozwoju i kariery w tym zawodzie.
Praktyka asystencka
Student zna podstawy edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia oraz profilaktyki z uwzględnieniem zjawiska niepełnosprawności, zasady etyczne obowiązujące w pracy z pacjentem, zasady postępowania fizjoterapeutycznego oparte na dowodach naukowych, standardy fizjoterapeutyczne, rolę fizjoterapeuty w procesie kompleksowej rehabilitacji i innych specjalistów w zespole terapeutycznym, zasady promocji zdrowia, jej zadania oraz rolę fizjoterapeuty w propagowaniu zdrowego stylu życia, zadania poszczególnych organów samorządu zawodowego fizjoterapeutów oraz prawa i obowiązki jego członków, zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty oraz zasady odpowiedzialności zawodowej fizjoterapeuty. Student potrafi wprowadzić dane i uzyskane informacje oraz opis efektów zabiegów i działań terapeutycznych do dokumentacji pacjenta, aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na temat problemów zawodowych, z uwzględnieniem zasad etycznych, przestrzegać praw pacjenta, stosować się do zasad deontologii zawodowej, w tym do zasad etyki zawodowej fizjoterapeuty, nawiązać relację z pacjentem i współpracownikami opartą na wzajemnym zaufaniu i szacunku oraz jest gotów jest do korzystania z obiektywnych źródeł informacji.
Praktyka w pracowni fizykoterapii
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Ponadto student zna i rozumie szczegółową wiedzę na temat rodzajów energii stosowanych w fizykoterapii oraz mechanizmów działania określonych czynników fizykalnych stosowanych w procesie usprawniania w jednostkach chorobowych. Student potrafi samodzielnie wykonywać zabiegi z zakresu fizykoterapii i wykorzystywać oraz obsługiwać aparaturę i sprzęt do fizykoterapii i oceny funkcjonalnej. Student jest gotów do dbałości o bezpieczeństwo współpracowników oraz własne.
Praktyka w pracowni kinezyterapii
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Student zna i rozumie podstawy oraz zasady stosowania postępowania usprawniającego u osób z chorobami i dysfunkcjami - stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego. Ponadto zna i rozumie wskazania, przeciwwskazania, skutki uboczne zabiegów fizjoterapeutycznych oraz mechanizmy ich oddziaływania. Student potrafi samodzielnie wykonywać zabiegi z zakresu kinezyterapii, terapii manualnej i masażu leczniczego oraz wykorzystuje i obsługuje aparaturę i sprzęt do kinezyterapii i oceny funkcjonalnej. Student potrafi ocenić stan funkcjonalny pacjenta potrzebny do programowania i kontrolowania procesu fizjoterapii. Student jest gotów do organizowania prac w zespole terapeutycznym oraz określania kierunków jego działania.
Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Student posiada wiedzę z zakresu opisu i interpretacji różnych jednostek i zespołów chorobowych w stopniu umożliwiającym stosowanie środków fizjoterapii i planowanie procesu rehabilitacji, reakcje człowieka na chorobę, uraz i przewlekłą niepełnosprawność. Student potrafi dobierać prawidłowo badanie diagnostyczne i testy funkcjonalne dla potrzeb fizjoterapii dla pacjentów w każdym wieku z różnymi dysfunkcjami. Ponadto potrafi wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego. Student potrafi współpracować z zespołem interdyscyplinarnym zapewniającym ciągłość opieki nad pacjentem i prowadzić dokumentację pacjentów, zakładów fizjoterapii oraz inną w zakresie fizjoterapii. Student jest gotów do kreatywnego i nowoczesnego rozwiązywania problemów terapeutycznych, a także brania za nie odpowiedzialności.
Praktyka w zakresie fizjoterapii w wieku rozwojowym I, II
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Posiada wiedzę i rozumie mechanizmy oddziaływania specjalnych metod fizjoterapii: metody reedukacji posturalnej, reedukacji nerwowo-mięśniowej, neurorehabilitacji, terapii neurorozwojowej oraz terapii manualnej. Potrafi wykorzystywać różne formy aktywności w nauczaniu ruchów oraz planowaniu i kontrolowaniu procesu opanowywania umiejętności ruchowych. Umie dobierać prawidłowo badanie diagnostyczne i testy funkcjonalne dla potrzeb fizjoterapii dla pacjentów w każdym wieku z różnymi dysfunkcjami. Potrafi wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego oraz wykorzystać techniki lub elementy metod specjalnych fizjoterapeutycznych. Umie współpracować z zespołem interdyscyplinarnym zapewniającym ciągłość opieki nad pacjentem oraz potrafi prowadzić dokumentację pacjentów, zakładów fizjoterapii oraz inną w zakresie fizjoterapii. Student jest gotów do. kreatywnego i nowoczesnego rozwiązywania problemów terapeutycznych, a także brania za nie odpowiedzialności.
Praktyka w zakresie fizjoterapii w chorobach wewnętrznych I, II
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Posiada wiedzę z zakresu opisu i interpretacji różnych jednostek i zespołów chorobowych w stopniu umożliwiającym stosowanie środków fizjoterapii i planowanie procesu rehabilitacji, reakcje człowieka na chorobę, uraz i przewlekłą niepełnosprawność. Potrafi dobierać prawidłowo badanie diagnostyczne i testy funkcjonalne dla potrzeb fizjoterapii dla pacjentów w każdym wieku z różnymi dysfunkcjami. Wykonuje zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego. Potrafi dostosować postępowanie fizjoterapeutyczne w zależności od wprowadzonej farmakoterapii w różnych jednostkach chorobowych oraz prowadzić dokumentację pacjentów, zakładów fizjoterapii oraz inną w zakresie fizjoterapii. Student jest gotów do kreatywnego i nowoczesnego rozwiązywania problemów terapeutycznych, a także brania za nie odpowiedzialności.
Praktyka w zakresie fizjoterapii klinicznej w dysfunkcjach układu ruchu I, II
Student zna i rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury stosowanych w zabiegach fizykoterapeutycznych, zasady BHP w pracowni fizjoterapii. Posiada wiedzę na temat mechanizmów oddziaływania specjalnych metod fizjoterapii: metody reedukacji posturalnej, reedukacji nerwowo-mięśniowej, neurorehabilitacji oraz terapii manualnej. Potrafi dobierać prawidłowo badanie diagnostyczne i testy funkcjonalne dla potrzeb fizjoterapii dla pacjentów w każdym wieku z różnymi dysfunkcjami. Interpretować wiedzę z zakresu zmian patologicznych w różnych schorzeniach oraz zaburzeniach strukturalnych wywołanych chorobą, urazem, lub inną formą niepełnosprawności dla potrzeb diagnostyki funkcjonalnej oraz wykonywania zabiegów fizjoterapeutycznych. Posiada umiejętność wykonywania zabiegów z zakresu fizjoterapii u osób z chorobami i dysfunkcjami dotyczącymi różnych narządów i układów- stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego oraz wykorzystać techniki lub elementy metod specjalnych fizjoterapeutycznych. Stosuje przedmioty ortopedyczne na każdym etapie usprawniania oraz umie poinstruować i nauczyć pacjentów korzystania z nich. Prowadzi dokumentację pacjentów, zakładów fizjoterapii oraz inną w zakresie fizjoterapii. Student jest gotów do prezentowania postawy promującej zdrowie i aktywność fizyczną w społeczeństwie.
Wymiar praktyk zawodowych
Praktyka zawodowa na jednolitych studiach magisterskich o profilu praktycznym na kierunku Fizjoterapia w Akademii Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile, obejmuje łącznie 1560 godzin ćwiczeń praktycznych i 58 punktów ECTS.
Harmonogram praktyk zawodowych
Szczegółowy harmonogram praktyk dla kierunku Fizjoterapia pod linkiem:
https://praktyki.ans.pila.pl/harmonogram-praktyk
KONTAKT
OPIEKUN PRAKTYK Z RAMIENIA ANS W PILE NA KIERUNKU FIZJOTERAPIA
mgr Karolina Pokrywka
e-mail: kpokrywka@ans.pila.pl
Przypomnienie : Zaliczenie praktyk zawodowych jest warunkiem zaliczenia danego semestru
WYKAZ POROZUMIEŃ NA CZAS NIEOKREŚLONY Z PRACODAWCAMI Z ZAKRESU FIZJOTERAPII:
Zespół Opieki Zdrowotnej w Chełmnie Plac Rydygiera 1 86-200 Chełmno |
Szpital Powiatowy im. prof. Romana Drewsa ul. Stefana Żeromskiego 29 64-800 Chodzież |
WSS Chorób Płuc i Gruźlicy ul. Strzelecka 32 64-800 Chodzież |
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukwicza ul. Leśna 10, 89-600 Chojnice |
Poradnia Rehabilitacyjna „REH–MEDEN” Oś. Witosa 27/11, 77-300 Człuchów |
NZOZ Centrum Uzdrowiskowe „ENERGETYK” ul. Wikońskiego 2, 88-100 Inowrocław |
Hotel Verde Montana ul. 1 Maja 25A 57-350 Kudowa Zdrój |
Szpital Rehabilitacyjno–Kardiologiczny ul. Sanatoryjna 34, Kowanówko, 64-600 Oborniki |
Koło Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz osób z Upośledzeniem Umysłowym 64-920 Piła |
NZOZF DAKMED ul. Rydygiera 23 64-920 Piła |
Szpital Specjalistyczny Piła ul. Rydygiera 1 64-920 Piła |
Koło Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz osób z Upośledzeniem Umysłowym 64-920 Piła |
Uzdrowisko Połczyn Grupa PGU S.A
ul. Zdrojowa 6 78-320 Połczyn-Zdrój
|
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjny ,,BARTEK,, Oś. Piastowskie 42 61-152 Poznań |
WZR im. Jadwigi Titz-kosko ul. Grunwaldzka 1/3 81-759 Sopot |
Gabinet Rehabilitacji Heath-Medical ul. Mickiewicza 2, 78-400 Szczecinek |
Szpital w Szczecinku ul. Kościuszki 38 78–400 Szczecinek |
Szpitale Tczewskie ul. 30 Stycznia 57/58 83-110 Tczew |
Szpital Powiatowy Trzcianka ul. Sikorskiego 9 64-980 Trzcianka |
Zakład Opiekuńczo–Leczniczy SP ZOZ „Leśna Ustroń” ul. Staszica 5, 78-640 Tuczno |
Ośrodek Wypoczynkowo–Rehabilitacyjny „Przylesie” ul. Sportowa 18, 76-270 Ustka |
Przedsiębiorstwo Uzdrowiskowe „USTROŃ” UL. Sanatoryjna 1, 43-450 Ustroń |
Ośrodek Przygotowań Olimpijskich Wałcz Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 99 78-600 Wałcz |
107 Szpital Wojskowy w Wałczu ul. Kołobrzeska 44 78-600 Wałcz |
HIPOMEDICAL Centrum Hipoterapii i Rehabilitacji „Zabajka”
Stawnica 33 77-400 Złotów
|
Hipomedical 2, Ośrodek Rehabilitacji Dzieci "Zabajka 2"
ul. Widokowa 1 77-400 Złotów
|
Szpital Powiatowy Złotów ul. Szpitalna 28 77-400 Złotów |
Kompleks Wypoczynkowo – Rehabilitacyjny "Marzenie" Ul. Stara Parówka 1 34-500 Zakopane |
UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"